مقالات

مزایا و فواید رنگ آمیزی بزرگسالان

فواید رنگ آمیزی برای بزرگسالان چیست؟!؟

طی تحقیقاتی که در چند سال اخیر انجام شده دانشمندان دریافتند که رنگ آمیزی اثرات بسیار مثبتی روی سلامت روان و ایجاد حس آرامش و غلبه بر استرس و اضطراب مخصوصا برای بزرگسالان داشته است  از این جهت بسیاری از انتشارات سعی در تولید محصولی کارآمد و مناسب برای بزرگسالان کردند که در جامعه کنونی بتواند مقدار زیادی از فشارها و اضطراب ها را به نحو صحیح مدیریت و کنترل کند.
رنگ آمیزی بخش هایی از مغز را که برای ایجاد کارهای خلاقانه است فعال می کند. همچنین قدرت منطق و استدلال را افزایش می دهد. در واقع می توان گفت رنگ آمیزی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان به عنوان یک ورزش ذهنی تلقی می شود و باعث فعال شدن نیمکره های راست و چپ مغز افراد می شود که این موضوع تقویت مهارت های فردی را در پی دارد.

کاهش استرس و اضطراب

جلوگیری از بی حالی و کسالی

افزایش تمرکز

پرورش خلاقیت

افزایش ارتباطات اجتماعی

بهبود مهارت های حرکتی و بینایی

داشتن خوابی آرام

موفقیت کاری

  • کاهش استرس و اضطراب

در زمانه امروز که بیشتر زندگی افراد را استرس و اضطراب های درونی پر کرده است انجام کارهایی که به صورت سالم بتواند این اضطراب و استرس روزانه را کاهش دهد یکی از دغدغه های افراد جامعه است. رنگ آمیزی بزرگسالان با تداعی کردن حس کودکی در افراد باعث کاهش تنش ها و اضطراب های درونی میشود و به بهبود حال روحی افراد کمک بسزایی میکند همچنین برای جلوگیری از آلزایمر در سنین بالا مفید است.

  • جلوگیری از بی حالی و کسالی

طبق تحقیقات تحلیگران روانی استرس و اضطراب با کاهش انرژی و به  نوعی کسلی ارتباط مستقیم دارد. هر چه این اضطراب و استرس های روزانه بیشتر باشد افراد بیشتر حس کسلی را تجربه میکنند. در رنگ آمیزی رنگ کردن مهم است و نه ترکیب رنگ ها از این رو با داشتن این کتاب ها بدانید روزهای پر امید و نشاطی را تجربه خواهید کرد.

  • افزایش تمرکز

دانشمندان بر این باورند که رنگ آمیزی برای افراد جامعه مانند مدیتیشن روح خسته آن ها را آرام میکند و باعث میشود که افراد برای گرفتن تصمیم های روزانه با ذهن آرام شرایط را تحلیل و درک کنند و بهترین تصمیم ممکن را بگیرند زیرا در واقع رنگ آمیزی نواحی از مغز که مربوط به خلاقیت و مهارت های فردی است را فعال میکند و در این صورت فرد احساس آرامش بیشتری میکند.

  • پرورش خلاقیت

کتاب رنگ آمیزی با طراحی های پیچیده و خاص می تواند به شما در پرورش ذهن و خلاقیتتان کمک بسیار زیادی کند. می توانید با رنگ آمیزی به هنرمند درونتان دست پیدا کنید و لازم نیست نگران دیدن رنگ آمیزی های خود توسط دیگران باشید. حتی می توانید به دوران کودکی خود برگردید و کودک درونتان را بیدار کنید.

  • افزایش ارتباطات اجتماعی

داشتن ارتباطات معنادار با افراد جامعه و حضور در جمع هایی که وجه اشتراکی وجود دارد، همگی باعث کاهش اضطراب و افزایش روابط اجتماعی می شود. تعجب نکنید رنگ آمیزی باعث افزایش مهارت دوست یابی می شود. زمانی که شما در جمعی گرد هم آمدید و در مورد طراحی و یا رنگ آمیزی صحبت می کنید، ناخودآگاه توانسته اید دوستان جدیدی پیدا کنید.

  • بهبود مهارت های حرکتی و بینایی

چون در زمان رنگ آمیزی هر دو نیمکره مغز انسان شروع به فعالیت می کند ،  همین امر منجر به تقویت مهارت حرکتی و بینایی افراد می شود. چون بینایی یکی از ۵ حس اصلی ماست و نسبت به بقیه حواس اولویت و حق تقدم دارد انجام فعالیت های دیداری و نوشتاری باعث افزایش مهارت های حرکتی و بینایی افراد میشود

  •  داشتن خوابی آرام

شما می توانید با جایگزینی موبایل، تبلت با یک کتاب رنگ آمیزی خوابی آرام را تجربه کنید. دانشمندان به این نتیجه رسیدند افرادی که درست چند دقیقه قبل از خواب با ابزارهای الکترونیکی کار می کنند در صبح روز بعد دچار احساس کسالت و خواب آلودگی بیشتری نسبت به افراد دیگر هستند.

  • موفقیت کاری

پژوهشگران طی آزمایشاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیدند افرادی که یک سرگرمی خلاقانه و کاملاً خارج از محیط کاریشان دارند، بسیار موفق تر از دیگر افراد هستند. همچنین داشتن یک کتاب رنگ آمیزی مخصوص بزرگسالان بعد از یک روز خسته کننده کاری می تواند باعث احساس آرامش در فرد شود و روحیه تیمی افراد را بالا ببرد.

 

در این مقاله شما با فواید رنگ آمیزی بزرگسالان آشنا شدید. پس بهتر است همین الان یک کتاب مخصوص خریداری کنید و شروع به رنگ آمیزی کنید. توجه کنید که تنها رنگ آمیزی مهم است نه ترکیب رنگ ها.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.